تک رمان
دانلود رمان
تک رمان
پست های ویژه

نقد رمان خلسه مستور قسم همدم


یکی از منتقدین عزیز انجمن رمان نویسی تک رمان star به نقد رمان خلسه مستور قسم همدم پرداخته است که آن را در ادامه مطالعه‌ می کنیم. امکان مطالعه رمان خلسه مستور در انتهای مطلب وجود دارد.

اسم رمان: انتخاب یک اسم خوب و جذاب برای رمان خیلی سخت هست و حساسیت بالایی داره؛ اما شما در انتخاب یک اسم خوب برای رمانتون موفق بودید. برای دفعه اول که میخواستم رمانتون رو بخونم، با خوندن اسمش فهمیدم که قراره با یک داستان عاشقانه روبه رو بشم و این رو یه جورایی اسمش بود که به من فهموند. از نظر من این یه جنبه مثبت هست.

خلاصه: خلاصه رمان هم جزء مهم یک نوشته هست که شما با قلم زیباتون بسیار جذاب و خواندنی کرده بودید. خلاصه ای که نوشتید کامل بود و نقضی نداشت یه جورایی آدم رو به خوندن رمان سوق میداد یعنی رمانتون اون هیجانی رو که باید در خودش میداشت رو داشت.

نقد رمان خلسه مستور قسم همدم

شروع رمان: شروع کتاب اون حس و حال عاشقانه ای که رمان در خودش داشت رو به خوبی انتقال میداد. خلاصه اش کنم، شما اینجا هم هنرمندی خودتون رو به رخ کشیدین.

سیر رمان: سیر رمان به شکل عادی پیش میرفت. نه تند بود نه کند. و این به این معناست که هیچ لحضه توی رمان گیج کننده و مبهم نبود و پرشی توی نوشته وجود نداشت. پس باید بگم که این بخش رو هم به خوبی پیش بردید.

نقد رمان خلسه مستور قسم همدم

توصیفات(مکان،چهره،حالت بیان دیالوگ): توصیفات مکان و همچنین توصیفات چهره و حالت بیان دیالوگ به خوبی انجام شده و همه چی به نحواحسن توصیف شده.

علائم و اشتباهات نگارشی: رمانتون اشتباهات نگارشی کمی داشت. مثال:

که برای بار در آن قدم می گذاشت❌بار دوم✅

می دانشتند❌می دانستند✅

انگار نه انگار که یست و هفت سالته❌بیست و هفت✅

نگاهش غم زده اش❌ نگاه غم زده اش✅

و…

بهتره این ایرادات توی رمانتون رفع بشه که رمانتون هیچ نقصی نداشته باشه.

نقد رمان خلسه مستور قسم همدم

شخصیت پردازی(اسامی،رفتار کاراکتر، سن، نحوه ورود و خروج به کتاب ): اسامی به خوبی انتخاب شدند. رفتار کاراکترها متناسب با داستان رمان بود. سن کاراکتر به خوبی انتخاب شده. نحوه ورود و خروج هم به خوبی و با برنامه خاصی انجام شده بود. تبریک میگم این بخش رو هم به خوبی پیش بردید.

دیالوگ و مونولوگ: شما در نوشتن دیالوگ ها مونولوگ ها موفق بودید. دیالوگ و مونولوگ ها هم به خوبی تعادل خودشون رو حفظ کرده بودن و نه دیالوگ و نه مونولوگ ها بیش از اندازه طولانی نبودن که خسته کننده باشه.

زاویه دید: شما تو انتخاب زاویه دید، که زاویه دید سوم یا همون دانای کل بود، هم موفق بودید و بنظرم تاثیر زیادی توی زیبا نشون دادن متن رمانتون داشت.

ژانر: شما در انتخاب ژانرهم موفق بودید. ژانرهای انتخابی شما متناسب با موضوع و نوشته رمان بود و هیچ تناقضی بین ژانر و محتوای رمان وجود نداشت.

نثر رمان: نثرانتخابی شما برای مونولوگ ها ادبی و برای دیالوگ‌ها عامیانه‌ست که انتخاب هوشمندانه‌ای داشتید. در نوشتن این دونثر در کنار هم موفق بودید تبریک میگم.

ایده رمان: رمانتون ایده جالبی داشت و شما با قلم هنرمندتون کاری کردید که هر چقد جلوتر میرفت خواندنی تر میشد.

نقد رمان خلسه مستور قسم همدم

نام رمان: خلسه‌ی مستور

نام نویسنده: قسم همدم (نیلوفر آبی) کاربر انجمن تک رمان

ژانر: عاشقانه، اجتماعی، جنایی-پلیسی

 

خلاصه:

سرنوشت نگارنده‌ی ماهری‌ست؛ اما امان از زمان‌هایی که کودکی سر به هوا می‌شود، هوس بازی به سرش می‌زند، مداد بخت و اقبال را برمی‌دارد و خط می‌زند به تمام شیرینی‌هایی که در کتاب زندگی‌ات نوشته بود. دختری بخت‌برگشته که این‌بار قرعه‌ی بازی سرنوشت به نام او افتاده و طوفانی سهمگین برخاسته از اعتماد بیجا را در داستان او رقم زده، به دنبال پناهی امن می‌گردد و مأمنش را در باورنکردنی‌ترین نقطه می‌یابد. داستان دخترک تا مدت‌ها پر از آرامش می‌شود، بی‌خبر از خط‌خطی‌های نویسنده‌ی داستانش که به شکل گردباد درآمده و در آینده‌ای نزدیک به انتظارش نشسته است. گردبادی که همه چیز را در خود فرو برده و برای دخترک خلسه‌ای پنهان و پر از درد تدارک دیده. گردبادی بزرگ‌تر از طوفان پیشین، که این‌بار مأمن دخترک را هدف گرفته و به سادگی نمی‌توان از آن گریخت…

نقد رمان خلسه مستور قسم همدم

برای درخواست رمان خود در انجمن تک رمان به بخش تالار نقد مراجعه کرده و ثبت درخواست کنید.


پیشنهاد ما به شما:

ثبت‌نام

چاپ کتاب شعر

  • اشتراک گذاری
خلاصه کتاب
یکی از منتقدین عزیز انجمن رمان نویسی تک رمان star به نقد رمان خلسه مستور قسم همدم پرداخته است که آن را در ادامه مطالعه‌ می کنیم. امکان مطالعه رمان خلسه مستور در انتهای مطلب وجود دارد. 
مشخصات کتاب
  • نام کتاب
    خلسه مستور
  • ژانر
    عاشقانه، اجتماعی، جنایی-پلیسی
  • نویسنده
    قسم همدم. منتقد star
اگر نویسنده این کتاب هستید و درخواست حذف آن را دارید
کامنت ها

ورود کاربران

  • کیمیااین رمان ماله خیلی وقت پیشه???? اولین قلمم یبار ویرایشش زدم اما از دستم رفت خلاص...
  • Zahrajafarianسلام به شماره 09195199153 در ایتا یا تلگرام پیام بدید...
  • سونیاسلام من ثبت نام کردم اما نمیدونم چطوری رمانم رو براتون ارسال کنم اگه امکانش هست...
  • Zahrajafarianسلام ایمیل بدید taakroman233@gmail.com...
  • Zahrajafarianلینک مشکل نداره اگر باز نمیشه براتون ایمیل بدید بفرستم taakroman233@gmail.com...
  • Zahrajafarianسلام در حال ترجمه هست...
  • Zahrajafarianسلام لینک مشکل نداره روی این لینک بزنید http://dltaakroman.ir/%D8%B1%D9%85%D8%A7...
  • پریترخدا جلد آخرم بزارید خسته شدم هر روز چک میکنم...
  • helenسلام من نمیتونم رمان و دانلود کنم چرا؟...
  • helenسلام ببخشید من نمیتونم رمان و دانلود کنم چرا؟...
درباره سایت
تک رمان
دانلود رمان از طریق سایت تک رمان در دسترس بوده و نویسندگان می توانند رمان خود را در انتشارات تک رمان منتشر کنند. سایت و انجمن تک رمان در تاریخ 1398/8/20 راه اندازی شده است.
آمار سایت
  • 453 نوشته
  • 7 محصول
  • 879 کامنت
  • 11 کاربر
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " تک رمان " بوده و هر گونه کپی برداری ممنوع میباشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.